Trainingsschema's - periode 4 2020

In de corona tijd waar gezamenlijk trainen in clubverband niet is toegestaan mag er nog steeds gelopen worden. LGR-leden blijven hardlopen ook als het alleen moet. Ik zie ook resultaten op Garmin-Connect en Strava.

Natuurlijk is het dan ook belangrijk dat er variaties in het lopen, interval, duurlopen, herstellopen etc. worden gedaan. De discipline om in je ééntje intervallopen te doen is vaak moeilijk maar met de huidige hulpmiddelen en de aangereikte schema’s wel mogelijk. Het voordeel is dat je tijdelijk niet terug naar de groep hoeft te dribbelen om vandaaruit weer te vertrekken.

Daarom heb ik het schema gemaakt voor de komende vier weken.
Ik verwacht dat de periode na 6 april verlengd zal worden maar mocht het anders zijn dan worden jullie daarover geïnformeerd.

Pas goed op jezelf en blijf lopen daar waar het mogelijk is. En mocht je de echte doorzetter zijn doe dan ook de intervallopen in het juiste tempo. En wil je dat je prestatie gevolgd en of beoordeeld wordt nodig me uit als connectie op Garmin-Connect of Strava als dat nog niet van toepassing is.

LGR-2020-04.pdf

FIT bestanden
2020-03-31.fit
2020-04-02.fit
2020-04-07.fit
2020-04-09.fit
2020-04-14.fit
2020-04-16.fit
2020-04-21.fit
2020-04-23.fit

De werkwijze is:

  • koppel je Garmin aan je computer
  • Open de verkenner en ga naar de Garmin (waarschijnlijk GARMIN(E:) (F:) of (G:))
  • Kopieer of sleep de 2020-….fit naar Garmin\garmin\workouts\schedule
    (Er zullen daar ongetwijfeld meer *.FIT bestanden staan.)
  • En kijk dan even of je de workouts kunt zien in je garmin-agenda en ze kunt gebruiken op je garmin.

Elke workout kan gestart worden bij het vertrek. Na de warming-up druk je op de LAP-knop en wordt het programma automatisch afgewerkt zonder nog op knoppen te hoeven drukken.